אריק זלצר – רן מלמד / ביקורת קריאה

מי זה אריק זלצר, אתם שואלים ? כנראה שאתם לא מחובבי הספורט. בטח שלא בית"ר והפועל ירושלים. אריק זלצר היה כתב ספורט (בהתחלה בעיתונות המודפסת ואחר כך באתר אינטרנט), והתמחה בשתי הקבוצות.

אריק זלצר / רן מלמד

אריק זלצר / רן מלמד

הוא היה גאון בהבנת מהלכי הקבוצות והיכולת של השחקנים… אממה… אף אחד לא הקשיב לו. לא רק שלא הקשיבו לו – אף אחד גם לא לקח אותו ברצינות. היה לו חבר אחד – צלם אירועים כושל שגר בדירת חדר מעופשת והיתה לו אישה – חנה. שמכל הגברים בעולם שהיא יכלה לבחור – היא בחרה דווקא בו.

היא היתה פסיכולוגית מבריקה ו… לא נגיד עשירה, אבל היה לה כסף. לא מעט כסף.

עד… שנמאס לו! נמאס לו מהחיים הבלתי מספקים ש.. הוא בחר? נבחרו לו ? גורל ? נמאס לו מהכל. הוא מבין שהוא לא יכול להמשיך ככה.

וכאן מתחיל הספר להיות מותח, ומשאיר את הקורא במתח עד הסוף. גם בחלק השלישי, שנראה שהכל נגמר – מתברר שהכל עוד פתוח…

*

הספר מחולק לשלושה חלקים – בחלק הראשון מסופר על אריק זלצר – אותו אריק זלצר שסיפרתי לכם עליו קודם, ועל תכנון זדוני שהוא מתכנן.

בחלק השני אישתו פתאום נרצחת במה שנראה כשוד שהשתבש… החשוד המידי הוא כמובן… הבעל.

אריק זלצר, לראשונה בחייו, מרים ראש ומחליט להתנגד להחלטת המשטרה כי הוא האשם. האם הוא יצליח להוכיח את חפותו ?

ואיך הוא יסתדר כאשר כל שוטר בעיר הבירה מחפש אותו, וחברים אין לו… מהיכן הוא יתחיל בכלל ? איך הוא יגלה מי הזמין את הרצח, הרי הרוצח הסגיר את עצמו ומצביע ישירות על… אריק זלצר…

את הסוף, כמובן, אני לא אגלה. מספיק טיזרים נתתי לכם פה בקדימון הזה ואני ממש לא רוצה לקלקל לכם את ההנאה שבקריאת הספר.

*

זהו ספר שנקרא בנשימה עצורה. אין ספק שרן מלמד, שזהו ספרו הראשון, מביא משהו אחר לספרות המתח הישראלית. משהו שלא לקוח או "מועתק" מהספרים האמריקאים שאנחנו מכירים.

צורת החשיבה של הסופר בהחלט מעידה על תחילתה של רוח רעננה (או כך אני מקווה בכל אופן).

למרות שזה ספר מתח, אין כאן יותר מדי סקס ואלימות. מה שיש זה המון מחשבה והמון "טיזינג" לקוראים, לנסות ולנחש מה יקרה הלאה – מה יהיה השלב הבא.

*

מומלץ ואפילו בחום.

כתיבת תגובה