עוגת שוקולד כרגיל

אני מאחר… היות ואני לא אישה, דאגה אחת אפשר להסיר מהלב – אני לא בהריון.
אבל אני עדיין מאחר – את הפוסט הזה הבטחתי להעלות בערב כיפור (או יותר נכון – בבוקרו של ערב כיפור) וקצת לא הסתדרו לי הזמנים ואני מעלה אותו עכשיו – עוגת שוקולד ללא גלוטן, ללא סוכר וללא חלב… "הכיצד זה יתכן?" אתם שואלים – שאלה טובה ונכונה – עם תערובת של 'כרגיל' זה אפשרי.

אבל קודם כל צריך להכין קפה. ומומלץ קפה חזק וטוב (ואני לא עושה פה פרסומת לחברה – אני פשוט אוהב את הקפה שלהם בארבעה צבעיםקפה

אז יש לנו את התערובת של 'כרגיל'. איך מתחילים ?

שמים בקערה של המערבל 4 ביצים גדולות (L)

שמים בקערה של המערבל 4 ביצים גדולות (L)

חצי כוס חלב (או תחליף חלב)

1/3 כוס חלב (או תחליף חלב – אנחנו השתמשנו במשקה שקדים של תנובה)
½ כוס שמן
מוסיפים את האבקה ומערבלים עד לקבלת עיסה אחידה

ניתן להוסיף (לפי ההוראות שעל השקית) גם ¼ כוס שוקולד-צ'יפס, אבל אנחנו גילינו שהם מיותרים, בסופו של דבר.

גועת שוקולד כרגיל

את העיסה מעבירים לתבנית – על האריזה כתוב תבנית עגולה 24 – אבל גם תבנית מלבנית חד פעמית עושה את אותה עבודה בדיוק. אל תבהלו שהכמות נראית לכם מעט קטנה ביחס לגודל של התבנית – העוגה מכפילה את נפחה.

אחרי שהכנסנו לתנור שחומם מראש ל- 180ºC למשך 45 דקות (פלוס מינוס – מכניסים קיסם ורואים שהוא יוצא נקי), צריך להכין את הציפוי :

שוקולד צ'יפס

250 גר' שוקולד צ'יפס
500 מ"ל שמנת מתוקה (או צמחית במקרה שלנו)

עוגת שוקולד כרגיל

ממיסים ונותנים לציפוי להתקרר.

עוגת שוקולד כרגיל

עכשיו אני אתן לכם טיפ שאנחנו משתמשים בו כשמצפים עוגות בנוזל –
אנחנו מחוררים את העוגה (לא צריך לעשות עליה מטווח) – כמה שורות של חורים כדי שהנוזל ייבלע בתוך העוגה… יוצא הרבה יותר טוב אחר כך.

מכניסים את העוגה למקרר לשעתיים ו… יורדים עליה כאילו אין מחר…

עוגת שוקולד כרגיל

אפילו את הצלחת ליקקנו.

חברות של שקד, שהגיעו במפתיע, חיסלו את העוגה וגם ביקשו עוד (לבקשת ההורים לא צילמתי אותן בשעת הבליסה).

אז שיהיה בתיאבון.

 

להשאיר תגובה

