גילוי נאות ?!

בשנת 2008 קניתי במזל טוב מכונית חדשה דנדשה מהניילון.

ואיזו מכונית אתם בוודאי שואלים – ובצדק – טויוטה קורולה נוצצת בצבע כחול כהה מטאלי ומבריק…

אבל אליה וקוץ בה… הגיר (ורבות ונצורות סיפרו וכתבו על הגיר הזה), הגיר הרובוטי של הטויוטה…

הגיר שטויוטה נשבעו שהוא הגיר הטוב בעולם והוא חוסך דלק והוא בלה בלה בלה…

אז נכון – הוא חוסך דלק, ונכון – אחרי שמתרגלים, העברות ההילוכים נעשות בצורה אוטומטית.

אבל…

ופה מגיע האבל הגדול :

כשאני קניתי את הרכב, אני קניתי רכב שהוא בהגדרה לא רכב עם גיר ידני (ושימו לב לסמנטיקה).

היום, אני מגיע לטיפול השלישי (45,000 ק"מ) במוסך המרכזי של טויוטה (את כל הטיפולים אני מבצע במוסך המרכזי כמו יקה), ואני מתלונן על שתי בעיות מרכזיות עם הגיר :

בעיה ראשונה : ביציאה מהרמזור הוא מקפיץ לי מהילוך שני להילוך רביעי ובעצם מאלץ אותי לתת "קיק דאון", כלומר ללחוץ על דוושת ההאצה על מנת להוריד הילוך או לחליפין להוריד הילוך באופן ידני.

בעיה שניה : כאשר אני עובר במפר או כיכר הוא מושך את ההילוך לטורים מאד גבוהים עד שהוא מעביר להילוך הבא ושוב, אני נאלץ לבצע העברה ידנית של הילוך.

להזכירכם, כשאני באתי לקנות את הרכב, אני קניתי רכב עם גיר "לא ידני" בהגדרה.

היום כאשר באתי לקבל את הרכב מהטיפול, אומר לי המוסכניק, שכבודו במקומו מונח, ששתי הבעיות הללו ניתנות לפתרון אך ורק ע"י פעילות ידנית שלי כלומר, הרמה והורדה של ההילוכים באון ידני או הוצאה ממצב "אוטומטי" והכנסה למצב "ידני" ושוב החזרה למצב "אוטומטי".

כמובן שההסבר הזה לא היה מקובל עלי ולא הסכמתי לקבל את הרכב.

לאחר שיחה עם מנהל המוסך, הוחלט על החלפת המחשב ברכב במחשב חדש, דבר שאמור לפתור לפחות את הבעיה הראשונה. לדבריו הרכב הוא עם "גיר ידני שהוסיפו לו מנוע"… (שימו לב לסמטיקה).

עכשיו אני יושב ליד המחשב בחדר ההמתנה של טויוטה (אירוני, לא ?!) ומוסיף עוד פוסט לבלוג שלי.

אני נכה צה"ל ואני מחליף רכב כל 3.5 שנים. עד עכשיו קיבלתי בטויוטה יחס מעולה. אני עדיין מקבל יחס טוב, אני לא אומר שלא, אבל…

רק בגלל הסמנטיקה העדינה הזאת של ההבדל ביןרכב שהגיר שלו "לא ידני" לבין רכב שהגיר שלו "ידני שהוסיפו לו מנוע" את הרכב שבא שלו (ואפילו אם הוא יהיה אוטומטי לחלוטין)

אני יודע שאני באופן אישי לא אקנה בטויוטה !

וחבל. אם היו מסבירים לי את הסמנטיקה העדינה הזאת בהתחלה במקום לנסות "ולדחוף" לי עוד מכונית רק בשביל לסמן V על עוד מכירה של רכב, אני מאמין שעדיין הייתי קונה את הרכב, כי זה אחלה רכב, ולמע שתי הבעיות שהזכרתי אני מרוצה מאד ממנו. אבל כרגע אני מרגיש כאילו מישהו בא ועשה קופה על חשבוני.

6 מחשבות על “גילוי נאות ?!

  1. נראה לי שפשוט צריך לקחת נסיעת מבחן יותר ארוכה ולא על רגל אחת ולשאול בדיוק מזה גיר רובוטי ולבדוק באינטרנט

    אהבתי

  2. עכשיו, אחרי שהחליפו מחשב, ואחרי כמה עשרות קילומטרים בכבישי ארצנו, אני יכול להגיד שהרכב מתנהג יותר טוב.
    המחשב החדש, לפי מה שהבנתי, מאפס את הגיר כל פעם מחדש… לך תבין… בשורה התחתונה הרכב מתנהג יותר טוב עכשיו.
    נסחוב איתו עוד שנה וחצי ונחליף למשהו עם גיר אוטומטי א מ י ת י !

    אהבתי

  3. אני אוהב את הגיר של האוטו, אבל אשתי מ-ת-ח-ר-פ-נ-ת בדיוק מאותן התופעות – נתקע בהילוך נמוך, וקופץ משני לרביעי.
    ננסה את הטיפ שלך – להחליף מחשב – ונראה

    אהבתי

  4. כל עוד הרכב באחריות אפשר לבוא אליהם בטענות. יום אחרי שתיגמר האחריות הם לא יכירו אותי. כמו שאמרתי- החלפת המחשב עשתה טוב לגיר גם אם לא פתרה לגמרי את הבעיות.

    אהבתי

להשאיר תגובה

