בצל האלמוגן – משירי רעיה המאיר

מה לי ולשירה ?
אז אני אתחיל בגילוי נאות – כותבת הספר היא דודה שלי.
אחרי שאתם מבינים שלמרות שדעתי משוחדת, אני באמת אנסה להביא כאן את הרשמים האמיתיים ואת התחושות האמיתיות שלי – ניתן להתחיל:

מתברר שלדודה שלי (רעיה המאיר), היה חלום – להוציא ספר שירים שהיא כתבה למגירה.
ליום הולדת 70 היא החליטה לעשות מעשה – להסיר את הקטרוגים של "למה לא" ו- "אולי אחר כך" ולהביא לעולם ספר שירים פרי עטה.

וכך מצאתי את עצמי יושב בערבו של יום רביעי באולם המלא במשפחה, חברים, עוזרים ועוד כאלה שאספו היא ובעלה במהלך שנותיהם בדרך, ואני שומע על דודה רעיה דברים שלא ידעתי, צדדים שלא היכרתי מעולם… ידעתי שהיא היתה פעילה קצת פה ושם אבל לא תיארתי לי עד כמה…

חלק מאומרי השבחים

בזה אחר זה עלו אנשים, שיבחו והיללו את דודתי וגם הקריאו חלק משיריה, אם זאת הגב' שושי זילברברג – הממונה על התרבות בעיריית נתניה, ד"ר מוטי רוזן – מומחה לבלשנות שסיפר לנו מהו עץ אלמוגן, ד"ר ארנון לויתן – שסיפר לנו על הפסיכולוגיה של היציאה מהאדישות, בריחה מהצל של עצמה וההעזה להוציא את הספר, אביבית חזק – משוררת, פסלת וציירת, תא"ל (במיל') אפרים לפיד, סופרת הילדים זוהר אביב, קונסול הכבוד של גרוזיה בישראל נינו אבסדזה שאף מצאה קשר ישיר בין הקלסיקה הרוסית לבין השירים של רעיה. בין לבין עלו גם בני משפחה – אם זה בקריאת שיר או בקטע ניגון.

בצל האלמוגן

אני יכול עכשיו לשבת ולספר לכם על רעיה – סיפור ששווה ספר משלו – איך עלתה לארץ מרוסיה בגיל 14, איך למדה באוניברסיטה העברית אצל פרופ' לאה גולדברג ז"ל… איך בין תפקידיה היתה שליחה ציונית במקסיקו, ריכזה את החינוך היהודי-ציוני ברחבי ברית המועצות ועוד ועוד…

אבל באתי בכלל לספר לכם על ספר השירים שהיא הוציאה – אז ישבתי וקראתי את הספר – מההתחלה לסוף וגם מהסוף להתחלה. ישבתי וסימנתי לי שירים שאהבתי יותר ושירים שאהבתי פחות, שירים שיכולתי להתחבר אליהם רגשית, שירים שהעלו לי לחלוחית בזווית העין… רעיה מספרת בין השורות של השירים על ילדותה, על התאהבותה ואהבתה לדודי, על משפחתה שנספתה בשואה ועל אלה שעלו לארץ. על דברים שלא הספיקה לומר והיתה רוצה עכשיו ועל הניצחון הגדול – המשך השושלת.

השיר שדיבר אלי ביותר זהו שיר אהבה, השיר הראשון בספר – 'עץ אלמוגן'.

שיר עץ אלמוגן

אם אהבתם את השיר, מקווה שתאהבו גם את השאר. אני יודע שאני אהבתי, ואני מוסר מכאן לדודה רעיה – המון מזל טוב על צאת הספר וכל הכבוד על האומץ לחשוף, אפילו חלק, מהנשמה.

2 מחשבות על “בצל האלמוגן – משירי רעיה המאיר

  1. מרגש
    הכל. הערב שהיה מרגש, הספר המרגש שחודר פנימה אל נבכי הלב והפוסט שמתאר בכנות את כל החוויה הזו.
    מרגש

    אהבתי

  2. תיאור מדויק ונוגע ללב, תודה!
    וגם מזכיר שלפעמים אנחנו באמת צריכים "ערב" כדי להשיק הכרות מחודשת עם מי שנמצא לידנו כל החיים…

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

