מה את לא מבינה ?

"די כבר." אני אומר לה, "עזבי אותי! אני לא מעוניין".

אבל היא ממשיכה… עד מתי ? כמה זמן אני עוד אעמוד בזה ?

ככה התחילה השיחה שלי עם אח של חבר טוב, על כוס קפה.

*

מוטי (השם המלא שמור במערכת), בדיוק התחיל עבודה חדשה במשרד עורכי דין ידוע באחד מהמגדלים על גבול תל אביב – רמת גן.

הוא סיים את לימודי המשפטים בציונים גבוהים והתקבל לעבודה המייגעת של להיות סטאז'ר.

עד כאן הכל טוב, הכל נחמד – הוא קורע את התחת 18 שעות ביום, מקבל משכורת מינימום וגר עם שותפה בדירה שכורה פיצפונת עם שכר דירה אסטרונומי. על פניו – הכל נראה ונשמע נורמאלי לחלוטין, עד ש… מסתבר שאחת השותפות במשרד, אישה נאה (ורווקה) בשנות הארבעים לחייה, אוהבת "לתפוס" את אחד המתלמדים ולהפוך אותו ל- "בן לוויה", עם כל המשתמע מכך.

למוטי הסידור הזה לא התאים. "תראה", הוא אומר לי, "זה לא שהיא מכוערת או משהו כזה. היא נראית טוב וגם שומרת על עצמה – היא מגיעה כל בוקר בחמש, נכנסת לחדר כושר ועובדת שם עד שש. אחר כך היא מתקלחת ועולה למשרד להתחיל לעבוד. הבעיה התחילה כשהיא התחילה לבקש ממני כל מיני מטלות קטנות שלא קשורות לעבודה… להוציא לה את הכביסה מהמכבסה, לעשות לה קניות בסופר, להתלוות אליה לאירועים…"

"מה הבעיה עם זה?" שאלתי אותו "הבעיה היא שהיא רצתה שנמשיך אחר כך לכוסית קטנה בפאב ומשם לעלות אליה לדירה", ענה לי מוטי. "זה לא שהיא נראית רע או משהו כזה, פשוט לא בא לי עליה. היא ממש לא עושה לי את זה וגם נראה לי משהו לא אתי ביחסים האלה."

לגמתי מהקפה ושאלתי אותו "היא אמרה לך במפורש שהיא רוצה מערכת יחסים איתך?"
"נראה לי שמשהו כמו 'בוא אלי לדירה, קניתי לונדריי חדשים במיוחד בשבילך' זה מספיק, לא ?! ועוד 'רמיזות' כאלה ואחרות." הבטתי בו והרהרתי דקה או שתיים, "חשבת להתלונן עליה?" שאלתי. "נראה לך?!" הוא הזדעק, "אם אני אוציא מילה יעיפו אותי מהמשרד והיא תדאג שאני לא אעבוד באף משרד עורכי דין בארץ."

"כמו שאני רואה את זה אתה במלכוד 22 – אם לא תתלונן, ושלא יהיו אי הבנות – זוהי הטרדה מינית וניצול סמכות, אתה תצטרך לסבול את ההטרדות האלה עד שימאס לה ואתה תחטוף אם לא תענה לה, ומצד שני, אם תתלונן – וזה לא משנה אם במשרד או במשטרה – אתה 'שורף' את עצמך בעולם של עורכי הדין"…

מוטי הסתכל עלי במבט עגום שמאשר את מה שאמרתי, "יש לך רעיון?" הוא שאל אותי.

להשאיר תגובה

