מי שמפחד מרופא שיניים, שיבוא

בערב גשום אחד, אחרי שסיימתי לעבוד, שמתי פעמיי לכיוון כפר סבא. שם, בתוך בניין, פגשתי את ד"ר ושלר – רופאת שיניים…

לא, אני את הטיפולים שלי עושה בלי פחד – סתימות, עקירות, שיננית – אין לי בעיה של כאב או של פחד. סימפטי ? לא תמיד. ההרגשה הזאת שמישהו חודר לי למרחב האינטימי ודוחף ידיים וכל מיני מכשירים למקום כל כך פרטי ועוד שאני לא יכול לראות את זה… מרגיש לי כמו חילול… אבל כשצריך – אז צריך. רופא שיניים…

אצל 9% מהאנשים קיים פחד מרופא שיניים. רוב הפעמים הפחד הוא בלתי מוסבר וגם לא תמיד הגיוני ולפעמים הוא נובע מאיזו שהיא טראומת ילדות כזו או אחרת.

דר ושלר

דר' ושלר

רוב רופאי השיניים פותרים את בעיית החרדה בצורה הפשוטה ביותר – טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה (!)

אתם מבינים ?! הולכים לרופא שיניים וגומרים בחדר ניתוח (או סוג של, בכל אופן).

ד"ר ושלר, מרצה במרכז לחרדה דנטלית באוניברסיטת תל-אביב (כן, יש דבר כזה), מטפלת כ- 20 שנה כבר בהיפנוזה (תלמידתו של פרופ' קליינהאוס ז"ל).

הגעתי למרפאתה של ד"ר אבלין כשאני לא ממש בטוח מה הולך להיות שם, תוך מספר דקות הרופאה התחבבה עלי ואפילו הייתי מוכן שהיא תנסה להפנט אותי.
הטיפול הרפואי בחרדה מתחיל במספר טיפולים קוגנטיביים – התנהגותיים (CBT) שהמטרה היא נטיעת רעיון בסוגסטיה תחת השפעת ההיפנוזה.

ברוב המקרים מספיקים ארבעה או חמישה טיפולים קוגנטיביים כדי להעביר את בעיות החרדה (כולל כסיסת ציפורניים וחריקת שיניים) אצל הילדים, שחלקם נמצאים על הספקטרום וחלקם לוקים בתסמונת דאון – גם בהם היא מטפלת.
במצבים קיצוניים לא משתמשים, בטיפול השיניים, בחומרי הרדמה כלל (גם לא בהרדמה מקומית).

ההורים מספרים על שינויים התנהגותיים אצל הילדים (לטובה)

"אז מה את קודם ?" אני שואל. "אחרי שאני אמא ובן אדם, אני רופאת שיניים ורק אחר כך מהפנטת ומרצה", היא עונה לי.

למזלי, עם הגדולה שלי, אין לי בעיות ללכת לרופאי שיניים (גם כתבתי על זה כבר בעבר). כשאני אצטרך לקחת את נדב… אני ממש לא יודע איך הוא יגיב.
ד"ר ושלר נראית לי אחלה פתרון לילד שיש לו חששות מרופאים…

*

ד"ר ושלר מקבלת בכפר סבא וביהוד.

להשאיר תגובה

