יום של בשר וכיף

חופשת פורים. איזה כיף…

הילדים בבית, האשה לא עובדת ואני לקחתי לי יום חופש מהעבודה.

נכון שבתכנון המקורי הייתי אמור להיות בסדנת דגים אחר הצהריים, אבל לאחר דין ודברים עם אשתי שתחיה, החלטתי לוותר לטובת יום כיף עם המשפחה (כבר המון זמן לא יצאנו לבלות ארבעתנו).

אז לאן נוסעים ? יחד עם שליש מעם ישראל – לספארי.

האמת היא שאני גאה בילדים שלי – הם צעדו בספארי (באזור הכלובים) בערך 3 שעות ולא התלוננו.

אבל אחרי הספארי – רעבים… במיוחד אחרי שאתמול היתה בטלויזיה תכנית על בשר – אז לאן נוסעים ? לאכול בשר, כמובן.

נזכרתי שראיתי פרסום של "פורטרהאוס" בעיתון המקומי, ובכלל – כבר די הרבה זמן כבר רציתי להגיע לשם – לראות (או לטעום) בשר, שמבחוץ עושה רושם שהוא אמור להיות איכותי. ולא טעיתי.

עוד בפקק מאלוף שדה לכיוון צומת דרור כבר התקשרתי (דרך אתר REST) והזמנתי לנו מקומות – מה שבטוח – בטוח.

האמת היא שה- GPS ניסה להטעות אותנו קצת, אבל למזלי זכרתי שראיתי שלט של המקום באזור התעשייה של תל-מונד. אז נסענו לפי הזיכרון שלי – צומת דרור לכיוון תל-מונד, שמאלה לכיוון קדימה-צורן, ומייד ימינה לאזור התעשייה. שם – שלט מכווין לחניה (כולל חניית נכים).

המארחת קיבלה אותנו בחיוך, האווירה הכללית שהמקום משרה נעימה מאד. מהר מאד הגיע אלינו המלצר  והתחיל להסביר לנו על המנות והעסקיות.

לילדים הזמנו מנת ילדים – שניצל וצ'יפס

לעניות דעתי קצת יקר לשלם 55 שקלים על שניצל (בינוני בגדלו) וצ'יפס – על אף שהילדים חיסלו את המנה (שהיתה טעימה).

מנת הפתיחה היתה לחם בית שהיה טעים מאד, מלווה בממרח איולי שהיה גם טעים ולידם צלוחית עם שום צלוי וזיתים פיקנטים (אבל נדב אכל אותם כמו גרעינים).

המנות הראשונות הגיעו – באתר כתוב 'כנפיים דיאבלו ברוטב חריף', בתפריט כתוב רק כנפיים, שהגיעו עם גבינה כחולה וסלרי… הההםם… הפתעה… נדב נתן ביס אחד והתחיל להתנשף "שורף לי בפה"… שכחו להגיד לנו שהכנפיים חריפות…

המנה הראשונה שלי הגיעה – פטה כבדים. אני אוהב כבד, אבל לא כשהוא 50% חמאה… הטעם היה שמנוני והריבה (שלא היתה ריבת בצל) לא עשתה לו טוב.

לזכותם יאמר שהם לקחו חזרה את המנות הראשונות ולא חוייבנו עליהן.

הגיע הזמן למנות עיקריות (יאמי…)

מנה עסקית (היקרה ביותר – 115 שקלים, הזולה 65) שכוללת מנה ראשונה – אני הזמנתי סלט עלים, שהגיע בתוך קערית כשהוא מכוסה בפלחי תפוח עץ ואגוזים (לא רע –  אלמלא המיונז שנשפך עליו)

וזוגתי הזמינה תפוח אדמה עם גבינת שמנת – מעולה !

מנה עיקרית הגיעה ואיתה נתח סינטה, שלצערנו הגיע חי מדי (אפילו בשבילנו הוא היה חי) – תוך שניות מעטות הנתח הושב לגריל והוגש מחדש, הפעם מושלם.

המנה העיקרית השניה היתה "אונגלה" – נתח קצבים פרוס – והטעם – שמיימי…

האמת היא שלא ממש הבנו את הקטע של פרוסת התירס הקרה ופרוסת העגבניה שבמרכזה תקוע ירק בלתי מזוהה.. אבל נו… שוין… למי יש זמן להסתכל על משהו אחר חוץ מהבשר ?!

הבירה מהחבית שמגיעה יחד עם העסקית מיובאת ומרירה בדיוק במינון הנכון – לא יכולתי להתאפק והזמנתי עוד אחת.

ואז הגיעו הקינוחים…

סה"כ יש ארבעה או חמישה סוגי קינוחים שונים. הקונדיטור למד בצרפת והוא משבח את המנות המסורתיות ומשנה אותן – רק לטובה.

לונג פרלין – 

מזכיר בטעמו את ה-'פררו רושה' – ממלא את הפא בטעם דומיננטי מאד של שוקולד איכותי בשלוש שכבות.

טירמיסו –

גם פה ניכרת ידו של הקונדיטור, והטעם המקורי של הטירמיסו המסורתי מחוויר לעומת המנה שקיבלנו.

שוקולד איכותי המוגש בצורה שמושכת את העין ואת החיך.

הקינוחים קיבלו אצל אישתי "דוס-פואה". גם אני והילדים לא השארנו הרבה (בעצם רק את הצלחת…).

אז איך אני מגדיר את החווייה ? אם הייתי צריך לדרג את המסעדה בציון של 1 עד 10, אני נותן לה 8.5 נוטה לכיוון ה- 9.

השירות מקבל אצלי 10 ! המלצר מכיר את התפריט, את נתחי הבשר השונים ומתאים את המנה לסועד.

הוא מונה את הקינוחים אחד אחרי השני, כולל המרכיבים והשוני בינם לבין המנות "המסורתיות".

סה"כ יצאנו ב- "נזק" של 400 שקלים – ממש לא נורא בשביל הכמות, האיכות והשירות !

מומלץ לאוהבי הבשר, ואלה שרוצים לגוון את מסעדות הבשר "הרגילות" שהם הולכים אליהן מדרך כלל.

במקום יש גם קצביה ונערכות שם סדנאות בשר (האחרונה היתה בסוף פברואר 2012).

חניה בשפע, נגישות לנכים, רק לשים לב – מי שמשתמש ב- WAZE – הוא קצת מטעה בכיוון.

אתר : http://www.porterhouse.co.il/

להשאיר תגובה

