ג'וק ב- 26 שקלים

איך לא קיבלתי ג'וק בגלל 26 שקלים ?

לאחרונה הגיע הזמן להחליף את הרכב.

אני פעם בשלוש וחצי שנים זכאי להחליף את הרכב שלי.

למותר לציין שהרכב משרת אותי לצרכים רפואיים, שכן אני נכה של משרד הבטחון.

אז אשתי שתחיה ואנוכי שקלנו איזה רכב לקנות.

אני, בפרץ אימפולסיביות – שילמתי מקדמה על סך 1,000 שקלים לטויוטה קורולה.

לאחר מחשבה משותפת, החלטנו לוותר על הטויוטה ולקנות ניסאן ג'וק. כן כן, הרכב עם המראה הכי מוזר (יש שיגידו – מיוחד) שיש בשוק הישראלי היום (בנפח של עד 1,600 סמ"ק).

נכנסנו לסוכנות ניסאן בנתניה, קיבלו אותנו יפה, עם חיוכים וקפה וסגרנו עסקה.

עד כאן הכל טוב ויפה.

כאשר הגיע האישור על העסקה ממשרד הבטחון, באתי אחר כבוד והבאתי את הרכב שלי ל- "טרייד אין", הוספתי את ההפרש (4,500 שקלים) והמתנתי לרכב הנכסף שיגיע.

באותו מעמד ביקש ממני מנהל המכירות לשלם את אגרת הרישוי על סך 26 שקלים.

הוצאתי שטר של 100 ונתתי לו. במקרה, או שלא במקרה לא היה לו עודף, אז הוא אמר לי : "עזוב עכשיו, תשלם לי כשתיקח את האוטו".

עד כאן סבבה.

כעבור מספר ימים הגיע הכסף ממשרד הביטחון ואנחנו התחלנו לספור 14 ימי עסקים עד לקבלת הרכב מהסוכנות, שבינתיים נסגרה ונפתחה שוב ע"י בעלים אחרים.

לאחר כ- 7 ימי עבודה (יום שני) התקשרתי לסוכנות לשאול מה מצב הרכב, ובקשתי שאם הם יכולים לזרז את העניינים כיוון שאנחנו כרגע ללא רכב (נתנו אותו בטרייד אין).

הנציגה הודיעה לי שהרכב מוכן והוא נמצא כרגע ברישוי, היא המליצה לי להתקשר יומיים מאוחר יותר והיא תנסה לזרז את הגעתו של הרכב.

ביום רביעי התקשרתי ודיברתי אחר כבוד עם מנהל המכירות בכבודו ובעצמו (שלא ידע דבר על השיחה שלי עם העובדת שלו יומיים קודם לכן).

"מה קורה עם הרכב?" שאלתי, והוא ענה לי "הרכב תקוע ברישוי…" לא ממש הבנתי, זה רכב חדש, על מה הוא תקוע ? למה ?

שאלתי אותו והוא ענה לי בנון-שנלטיות "לא שילמת את האגרה של 26 שקלים, אז לא מעבירים את האוטו טסט…"

הייתי בשוק !

על 26 שקלים הם מחזיקים לי את האוטו ?

אמרתי לו מה שאמר לי מנהל המכירות לפניו (לא היה לו מושג גם על זה), ואמרתי לו שישלם את הכסף ואני אחזיר לו כשאני אבוא לקחת את האוטו… הרי לא מדובר על מליונים, סך הכל 26 שקלים, וזה גם לא חלק ממחיר הרכב – הכסף הועבר להם. זה סך הכל פורמאלי – רישוי של רכב נכה.

"אני אעשה את זה ואני אשתדל שהרכב יהיה מוכן עד יום שני". זאת היתה ההבטחה שלו אלי (להזכירכם – היום יום רביעי).

ביום ראשון אחר הצהריים אני שוב מרים טלפון לסוכנות (למחרת הרכב אמור להגיע – לדבריו "הוא ישתדל" בכל אופן).

"הרכב עדיין תקוע ברישוי"…

? ? ?

עדיין ?

במקרה היינו ליד הסוכנות אז נכנסנו לדבר אישית עם הברנש.

"אתה לא מבין" הוא התחיל להסביר "אמרתי שהשליח מגיע אלי ביום שני ואז אני אעביר לו את הכסף (26 שקלים), ישלמו את האגרה בדואר וביום שלישי יעבירו את הרכב טסט.ורק ביום רביעי או חמישי הרכב יגיע".

רק בשביל לסבר את האוזן, ביום חמישי נגמרים 14 ימי העסקים שבמהלכם הם התחייבו שהרכב יגיע אלי.

נכון להיום, בתאריך 28.12.11, לאחר 13 ימי עסקים, התקשר מנהל המכירות והודיע שהרכב לא יהיה מוכן היום אלא רק מחר (אולי) והוא לא יודע באיזו שעה הוא יגיע.

מה למדנו ? 

אם לא הייתי מתקשר ומברר, היה מגיע תאריך היעד (לכאורה) של מסירת הרכב, ומנהל המכירות היה אומר לי "תשמע, לא שילמת את האגרה של הרישוי, אז אתה לא מקבל את הרכב".

למה הסוכנות לא התקשרה להודיע לי שחסר כסף (26 שקלים) ? אחרי שמנהל המכירות (הקודם – אבל אותי זה לא ממש מעניין) סגר איתי שאני אשלם את הכסף הזה בזמן מסירת הרכב !

למה הייתי צריך לברר את זה באופן אישי ולמה למשוך אותי עד היום האחרון ?!

לפי מה שאמרו לי הרכב היה מוכן כבר לפני שבועיים (ביום שהגיע הכסף ממשרד הביטחון).

מסקנה :

לסוכנות ניסאן החדשה בנתניה אני כבר לא נכנס יותר !

גם אם הרכב הבא שלי יהיה ניסאן, הוא לא יהיה מהסוכנות הזאת – אני אסע קצת יותר רחוק אבל אני אקבל שירות נורמלי.

ובכלל, אולי בכלל עדיף לחזור לטויוטה ?! מבחינת שירות – אני יצאתי מאד מרוצה.

אז – תקראו טוב טוב את האותיות הקטנות בכל מסמך שאתם חותמים עליו ואל תאמינו לאף מילה אם היא לא מגובה במסמך חתום.

ושתהיה לכולנו נסיעה טובה, נעימה ובעיקר – בטוחה.

2 מחשבות על “ג'וק ב- 26 שקלים

  1. אז זהו – בסופו של דבר,
    שלחתי מייל ליבואן ניסאן בישראל – אריק קרסו.
    סיפרתי לו את כל הסיפור ובסוף כתבתי :
    אני לא רוצה פיצוי. אני בסך הכל מבקש התנצלות על אי ההבנה.
    באותו ערב כבר התקשר אלינו מנהל הסוכנות והתנצל.
    יום לאחר מכן התקשר אלי מנהל שירות לקוחות ניסאן הארצי
    ושלח לי פיצוי : GPS.
    כמובן ששלחתי מייל תודה למר קרסו על הטיפול.

    אהבתי

להשאיר תגובה

