הקרב על הסלולר

אז בשבוע האחרון קצת ברחתי, קצת לא הייתי כאן, אבל בעיקר הלכתי ראש בראש מול חברת אורנג'.

כן, גם אני מנוי בחברה הסלולרית שחרטה על דיגלה שהיא נותנת השירות מספר אחת מבין ספקיות התקשורת הסלולרית בארץ.

האמת – אם זה כך… אני לא רוצה אפילו לחשוב מה הולך אצל המתחרות.

לפני כשנה וחצי שדרגתי את המכשיר הסלולרי שלי למכשיר מתקדם, דור 3.5 (מה שזה לא אומר) – NOKIA N85 – מכשיר מתקדם לכל הדעות – עם מצלמה 5MP, עם כרטיס זכרון ועוד כהנה וכהנה פונקציות ושכלולים.

אבל… מהרגע הראשון המכשיר התחל לעשות לי בעיות – הוא כבה לי באופן ספונטני בכיס ולפעמים גם באמצע שחת טלפון… אפליקציות (איזו מילה) התחילו לפעול באיטיות נוראית… הסוללה הודיעה שהיא ריקה לחלוטין ומפעילה מצב חסכון (דבר שנפתר באורח פלא כאשר הוצאתי את הסוללה והחזרתי אותה למקום) למרות שהיא היתה טעונה במלואה… והמקשים לא תמיד מגיבים ללחיצות שלי.

מה עושה בחור צעיר שיש לו בעיה במכשיר הסלולרי ? כמובן ! מכניס אותו לעמדת השירות הקרובה למקום מגוריו. העמדה הקרובה למקום מגורי נמצאת במרחק של 10 ק"מ מביתי וצריך לשלם חנייה (אז יש לנו זמן, דלק וחנייה).

קיבלתי מכשיר חלופי ולאחר שלושה ימים (ימי עסקים כמובן) חזרתי בהתרגשות לקבל את המכשיר החדש שלי כשאני לתומי בטוח שהוא תקין ומתוקן (ושוב יש לנו כאן זמן, דלק וחנייה).

לא עובר חודש והמכשיר הסורר חוזר ולסורו ושוב מתחיל להיכבות באופן ספונטני, האפליקציות (אני ממש אוהב את המילה הזאת) נפתחות באיטיות מרגיזה, הסוללה מראה חיווי של אוטוטו נגמרת למרות שהיא טעונה כמעט במלואה והמקשים לא תמיד מגיבים ללחיצות.

ושוב אני חוזר לעמדת השירות (ושוב יש לנו כאן זמן, דלק, חנייה – זוכרים) ושוב המכשיר נכנס לטיפול של שלושה ימים (ימי עסקים) ושוב אני חוזר לקחת אותו בדחילו ורחימו… לא עובר חודש ואני מוצא את עצמי בנקודת השירות  ש ו ב . . .

על מנת לא להלאות אתכם בהלוך ושוב אני רק אציין שבמשך השנה וחצי האחרונות המכשיר היה בממוצע פעם בחודש במעבדה לטיפול ועדיין לא הצליחו לפתור לי את הבעיה.

עכשיו כבר איבדתי את הסבלנות !

אחרי שנה וחצי (איזה אורך רוח יש לי) החלטתי שנמאס לי !

התקשרתי למוקד (054*) ודרשתי לשוחח עם אחראי שיפתור לי את הבעיה. אתם חושבים שזה עזר ? ברור שלא !

הרי אני לקוח עסקי… אני צריך לפנו ל 555*. אבל במוקד העסקי טוענים שהם לא מטפלים בי כי אני עסק קטן מדי אז אני צריך לפנות למוקד אחר – 444*.

במוקד הזה טוענים בכלל שהם לא יודעים על מה אני מדבר ומחזירים אותי למוקד הראשון שדיברתי איתו (054*).

מרוב מוקדים, מוקדנים ומוקדניות אני כבר איבדתי סבלנות והתחלתי לצעוק.

אז הגעתי לנציג שימור לקוחות (אחרי שאיימתי בניתוק ומעבר לרשת מתחרה) – מאד נחמד שאמר לי "למה אתה מתרגז ?"

הנציג הנחמד קודם כל הציע לי לשדרג את המכשיר . . . המממ… לשדרג זה אומר שאני ממשיך לשלם על המכשיר הנוכחי שלי ומתחיל במקביל לשלם על מכשיר חדש… לא נראה לי !

הנציג הנחמד הבטיח לי שהוא לוקח אחריות, הוא דואג לי לשליחות סלולרית מהבית וחזרה הביתה (חוסך לי זמן, דלק וחנייה) והמכשיר יטופל אצל "מנהל המעבדה" לדבריו.

אמרתי "סבבה". אולי באמת הגיע גואל לחברה הסלולרית.

ביום ראשון לפני שבוע וחצי אני מקבל את המכשיר מהמעבדה (אחרי ש=-"מנהל המעבדה" בכבודו ובעצמו היה אמור לתקן אותו) וביום שני – נפלו פני, נפלה רוחי וכמעט נפל גם הטלפון… שוב חוזר הניגון הנושן של מכשיר שכבה באופן עצמאי.

במשך כל אותו שבוע אני ניסיתי להגיע את אותתו נציג נחמד משימור לקוחות (לפחות שיסגור מעגל ויוודא שאני מרוצה) אולם גם הנציגים שאמרו שיחזרו אלי לא חזרו בזמן – נציגה שדיברתי איתה בשעה 5 בערב ואמרה שתחזור אלי "תוך שעתיים" חזרה אלי אחרי 4 שעות (אחרי השעה 9 בערב כשהכל סגור כבר והלך היום, כל פניותיי לכל המוקדים (054*, 444*, 555*) נפלו על אזניים ערלות.

בצר לי נסעתי היום למרכז השירות של אורנג' בנתניה (ושוב יש לנו כאן זמן ודלק – חנייה חינם אבל המרחק גדול יותר). אחרי שחיכיתי שעה בתור הנציג שהשתדל להיות מאד חביב הציע לי הצעה שממש "לא יכולתי לסרב לה" – להכניס את המכשיר למעבדה באישור מנהל ושיחליפו לי את כל המכשיר חוץ מהפלסטיקה.

אמרתי לו שאני מסכים אבל אני לא מתכוון להגיע לפה לקחת את המכשיר, אני מעוניין בשליחות שיחזירו לי את המכשיר הביתה. פה הוא התחיל להתבלבל ולהגיד שעשו לי יותר מדי שליחויות ועברתי את המכסה המותרת ללקוח. גם המנהל שלו הגיע וניסה להסביר לי שזה עולה להם כסף (והזמן שלי לא עולה כסף ? והדלק ? והחנייה ?)… כולי בעצבים ביקשתי טופסי ניתוק.

ברם אולם, מאחר שאשתי שתחיה היא בעלת הקו ואני רק מיופה כח, אני לא יכול לבצע ניתוק – רק היא.

אז אני שואל – מה עוד בן-אדם יכול לעשות חוץ מלבכות בבלוג ולהזיל דמעות על לוח המקשים ?

7 מחשבות על “הקרב על הסלולר

  1. בתור אחד שעבר סיוט עם הN85 ואחרי פיצוצים חבאת הסלולאר שאני עובד איתה לא רק שידרגה לי את המכשיר וביטלה את ההתחייבות של הN85 אלא גם פיצתה אותי ב 200 ש"ח על נזקים שנגרמו לי — אני מתנצל שאתה בחברה הזאת ולא באחרת

    אהבתי

  2. בתור נציג שימור לק' לשעבר בחברה מתחרה, אני יכול להבין מה שאתה אומר ועובר.
    הגיעו אליי לק' כמוך, כאלו שנפלו בין הכסאות. בד"כ, כשמכשיר נכנס פעמים כה רבות למעבדה, מציעים אוט' שדרוג טכני, שזה אומר החלפה למכשיר אחר ללא תשלום על החדש אלא רק המשך התשלום על הישן (זה מחייב אותך להישאר בחברה, אך לא לשלם כל חודש עוד כסף, לדעתי האישית- לגיטימי).
    יחד עם זה גם הטבה כלשהי שאמורה להוזיל את החשבונית החודשית, ובסה"כ אני חושב שניתן להגיע לעמק השווה. דא עקא, גם נציגי שימור לא מוררשים לאשר זאת אוטומטית כי זה כלי חריג מאוד ולכן יש צורך בהתייעצות.
    מה שלא מקובל עליי הוא אי עמידה בזמנים. הבטחה ללק' היא הבטחה ויש לקיימה. כמובן שנציג השימור היה יכול להגדיל מעט את הראש ולהרים טלפון לוודא שהכל נסגר לשביעות רצונך ובכך לחסוך את כאב הראש הזה. אם תיפול על נציג/מנהל אחראי, תראה שניתן לסיים את כל זה בפחות משבוע.
    רק זכור, אין איזושהי קונספירציה וארגון ענק שמנסה "לדפוק" צרכנים. יש המון נציגים ומנהלים, שלכל אחד מהם יש נהלים ובוס ואני מאמין שתמצא מענה, מנסיוני האישי, במוקד הטלפוני לעיתים עדיף. היה חזק, ולדעתי מגיע במקרה עם פרק זמן כה ארוך גם פיצוי על עגמת הנפש בדמות הנחה כספית לתקופה מסויימת. בהצלחה!

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s