פעילות כיף עם שקד בגן

אצל בתי הגדולה שקד, יש מנהג מוזר בגן – כל שבוע, אחד הילדים צריך להביא עבודת סמינריון  על איזו שהיא חיה, מלווה בצילומים כמובן, ורצוי שהחיה תהיה כמה שיותר אקזוטית.

נסיתי להתחמק מהתיק הפלילי הזה כמה שיותר, במיוחד לאור העבודות המושקעות שראיתי שילדים אחרים בגן מביאים – מישהו הכין עבודה על פנדה, מישהו הכין על קואלה וחברה של שקד הכינה עבודה על קנגרו…

לצערי, הגננת לא שכחה אותנו (ואותי) ושלחה לי מייל עם תאריך מדוייק שבו על שקד להציג את העבודה.

ישבנו וחשבנו (שקד, אשתי ואני) על איזו חיה נעשה את העבודה ?

הוחלט ברוב קולות (שלי) – נעשה על עז. יש לנו חבר שגר לא רחוק שיש לו עז ליד הבית, ולמה שלא נצלם את שקד עם העז? עוד כמה תמונות של העז אוכלת, כמה מילים, נכניס לקלסר ונגיש את העבודה, ככה "בחפיף".

אבל כנראה שפרפקציונזם זה דבר תורשתי, והבת שלי ירשה אותו ממני.

העבודה הוגשה אחר כבוד עם איורים, דיאגרמות, כרוכה בספירלה ומנויילנת בתאריך המיועד.

שמח וטוב לב, כשאני חושב שבזה תמו חובותיי לגן של הילדה, התברר לי שעל כל הורה גם לבצע פעילות לילדי הגן…

כאן התחלתי להזיע.

אני ? מה לי ולפעילות של מעל 30 ילדים בגילאי 5 ? מה אני יכול לעשות איתם ? לשחק איתם תופסת ?

למזלי אשתי שתחייה היא גננת במקצועה ולאחרונה חגגנו את ל"ג בעומר, ואחת הפעילויות אצלה בגן היא אפיית פיתות "בטאבון" – לוח ברזל קמור המונח מעל מדורה, כאשר הילדים מרדדים בצק והמבוגרים מניחים את הבצק על "הטאבון" (סאדג').

"אתה תעשה פיתות עם הילדים" אשתי אמרה לי. האמת היא שבתחילה די עיקמתי את האף… מה לי ולזה ?!

אבל לאחר מחשבה זה נראה לי הדבר הכי פחות גרוע שאני יכול לעשות עם הילדים.

קבעתי עם הגננת להיום (יום שני), באתי עם כל הציוד, אשתי הכינה בצק (המתכון רשום בסוף), והאמת היא שהיה ממש לא נורא.

הילדים נהנו. הגננת הוציאה אותם בקבוצות של שישה ילדים כל פעם, הינחתי את הסאדג' מעל חבילת גחלים לוחשות, והכל עבד בשיטת הסרט הנע.

שני הדברים הכי חשובים הם : 1) הבת שלי נהנתה עם זמן איכות עם אבא שלה (היא היתה איתי בחוץ כל זמן הפעילות, גם כשהילדים התחלפו). 2) סיימתי את המטלה ה…@?$%# הזאת לפחות עד שנה הבאה.

מתכון לבצק לפיתות בטאבון :

1 ק"ג קמח.

3 כוסות מים.

1 חב' שמרים (שמרית).

1 כפית סוכר.

2 כפיות מלח.

1/2 כוס שמן.

לשים את הבצק עד שמתקבלת עיסה אחידה.

מכסים בניילון נצמד ובמגבת את הקערה לשעתיים וממתינים שהבצק יתפח.

אז שיהיה בתיאבון. 🙂

4 מחשבות על “פעילות כיף עם שקד בגן

  1. שני קילו שמח מנופה
    שלוש כפות שטוחות שמרים יבשים
    שש כפות סוכר
    שתי כפות מלח
    6 או 7 כוסות חד פעמי של מים
    וכוס חד פעמי שמן אחרי שהבצק מעובד
    תפיחה ראשונה שעה עיבוד נוסף
    תפיחה שניה 20 דקות
    עיצוב חלות לחמניות וכד' אפשר גם כבסיס לפיצה או כרולדת שוקולד(ניסינו זה טעים).
    עצה אם אין ברשותכם קערת טפרוואר להתפחה עדיף לכסות בניילון ולשים קופסאת גפרורים ידוע שהעופרת עוזרת לתפיחה.
    וכמובן הפרשת חלה.
    חצי כמות גם יוצא מעולה
    עדיף שמרים יבשים משימרית אין טעם לואי

    אהבתי

להשאיר תגובה

